Sadolinsvej 1, 8600 Silkeborg
+45 20801499
Info@nettotrailer.dk

Blog

Alt om trailere og tilbehør

Dækmedtryk2

Hvilket hjul skal jeg købe?

Indenfor trailerverdenen findes der ikke et register, som kan fortælle hvilke reservedele din trailer bruger.

DCCLIPS

DC Clips

Mange kender det at skulle lodde et kabel, når de f.eks ønsker at tilføje et positionslys, markeringslys eller en nummerpladelygte

radexvsaspock

Radex eller Aspöck?

Det kan være en udfordring for mange at finde ud af hvilket ledningsnet og lygter man skal købe, når det gamle er gået i stykker

Bremsekabler

Anbefalet guide til bremsekabel længde

Ofte kan det være udfordrende, at vælge hvilken længde dine bremsekabler skal have.

Påløbsbremse

Identificere din påløbsbremse

Det kan være svært nogen gange, at vide hvilken påløbsbremse man skal have til sin trailer. Påløbsbremserne kan være fremstillet af forskellige producenter, hvor de mest gængse er Knott, Alko og BPW. 

Aksel opmåling

// OBS. Vi oplever længere leveringstider på aksler for tiden. Vi anbefaler derfor vores universal aksler som vi har på lager både som løbe aksel og med brems. Se udvalget her: https://nettotrailer.dk/shop/12367-universale–justerbare-aksler/ // Når du skal have en ny aksel er det vigtigt at du måler den korrekt. Nedenfor kan du se målene du skal…
Læs mere

daektryk

Optimalt dæktryk og dæktrykstabel

HVORFOR ER OPTIMALT LUFTTRYK SÅ VIGTIGT? Der er mange grunde til at man bør bevare et korrekt dæktryk i sine trailerdæk. Se grundene her:

Sådan undersøges om gasdæmper i påløbsbremse er defekt

Ønsker du at tjekke om din påløbsdæmper er defekt så har vi lavet en lille video, der forklarer hvordan man nemt og enkelt selv kan undersøge det.

7og13poletstik

Trailerstik montering og diagram 7 polet og 13 polet

Trailerstik montering følger heldigvis en vis standard. Vi viser derfor diagram over trailerstik til både 7 polet trailer stik og 13 polet trailer stik.

Loadindex – vægt – Max belastning for dæk

Load index for dæk – max belastning Du kan på et dæk se, hvor meget det enkelte dæk må laste. Det er det, der hedder Loadindex. HUSK: Reglerne i Danmark bevirker, at mn må belaste dæk / hjul med op til 10% mere end hvad der er angivet på dækket.